Ανακοίνωση: Λόγω τεχνικών προβλημάτων στο προσωπικό email το τελευταίο διάστημα, δυστυχώς δεν έχω λάβει τα emails σας με αποτέλεσμα να μην έχετε πάρει απάντηση.

Παρακαλώ καλέστε στο 6942 598 834 ή ξανά στείλτε το email σας στο g.m.k.erisianos@gmail.com

×

Κυριακή, 3 Ιανουαρίου 2016

Φαρμακείο της φύσης.

Αλήθεια, τόσο απλοϊκά και τόσο λίγα αριθμητικά είναι τα φάρμακα της φύσης που  θα μπορούσαμε να έχουμε μόνιμα
στο σπίτι μας για να μας κάνουν την ζωή μας καλύτερη ?
Ναι πραγματικά αυτό ισχύει το δίχως άλλο.

Το μόνο που θα χρειαστεί είναι να τα έχουμε μόνιμα στο σπίτι μας και να τα χρησιμοποιούμε συχνά.

Ας γνωρίσουμε καλύτερα τα βασικά θαύματα της φύσης.

Σκόρδο το Ελληνικό.
Η συχνή χρίση του σκόρδου στην μαγειρική έχει αποδεδειχθεί ότι διατηρεί τόσο την αρτηριακή πίεση σε φυσιολογικά επίπεδα, όσο και τον καρδιακό τόνο.

Επίσης Αμερικανοί επιστήμονες αναφέρουν ότι το σκόρδο διατηρεί και την ελαστικότητα των τριχοειδών αγγείων.

Τέλος κλινικά έχει αποδεδειχθεί ότι η συχνή χρήση του σκόρδου στην μαγειρική προστατεύει τον οργανισμό από τις λοιμώξεις και το γαστρεντερικό από τα καρκινικά κύτταρα.

Τέλος θυμίζω ότι το σκόρδο ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των φυσικών ιαμάτων που δεν του ταιριάζουν οι υπερβολές.

Κανέλα.
Η χρήση της κανέλας μόνο ευεργετήματα μπορεί να δώσει και πέρα της ξεχωριστής γεύσης που διαθέτει.

Θα βοηθήσει στην αποτοξίνωση και την επαναλειτουργία του μεταβολισμού.

Θα βοηθήσει στην ρύθμιση του διαβήτη.

Θα βοηθήσει στην χώνεψη και των στομαχικών διαταραχών.

Πέρα αυτών η κανέλα είναι ένα άριστο συμπλήρωμα στην ενίσχυση του οργανισμού σε περιόδους δίαιτας για απώλεια βάρους.

Τέλος θα θυμίσω επίσης ότι και η κανέλα δεν είναι για υπερβολές.

Ρίγανη.
 
Η συχνή χρήση της ρίγανης τόσο στην μαγειρική ( Όπου ταιριάζει σε πολλα ωμα ή μαγειρευμένα παρασκευάσματα τροφής ) όσο και σαν αφέψημα μας εξασφαλίζει μια έντονη αντιφλεγμονώδη και αντιβακτηριδιακή δράση.

Κύρια σαν αφέψημα είναι ένα άριστο φυσικό αντιβηχικό με αποχρεμπτικές ιδιότητες, τονωτικό σε εξασθένιση από ιώσεις και θα βοηθήσει στην ρύθμιση της υπέρτασης.

Τέλος η ρίγανη θα θυμίσω ότι έχει 12 φορές περισσότερη αντιοξειδωτική δράση από το πορτοκάλι και 42 από το μήλο.

Κόκκινο καυτερό πιπέρι.
Είναι τόσο πολλά τα ωφέλει του κόκκινου καυτερού πιπεριού που δυσκολεύεται κανείς να τα βάλει σε μια σειρά.

Βοηθά την καλή κυκλοφορία του αίματος προσαρμόζοντας ταυτόχρονα τόσο την πυκνότητα του, όσο και την πήξη σε περίπτωση τραυματισμού  στα φυσιολογικά επίπεδα.

Έχει αντιφλεγμονώδη δράση και κατά συνέπεια αναλγητική.

Βοηθά τον μεταβολισμό και την καύση λίπους.

Τέλος το κόκκινο καυτερό πιπέρι είναι ισχυρό αφροδισιακό.

Μαύρη σταφίδα Ελληνική.
Σε ωμές σαλάτες, ή και κοκκινιστά χρησιμοποιήστε την μαύρη σταφίδα που περιέχει πλήθος αντιοξειδωτικές ουσίες, ευεργετικές φυτικές ίνες, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες  Α και του συμπλέγματος Β.

Τέλος είναι πλούσιες σε σίδηρο και προσφέρουν άφθονη ενέργεια.

Κράμπερι.
Ωμή σε σαλάτες, ακόμα και σαν εύκολο σνακ τα κράμπερι θα μας εξασφαλίσουν ένα υγιές ουροποιητικό,  θα καταπολεμήσουν την χρόνια κόπωση και θα προστατεύει τον προστάτη στους άνδρες.

Παράλληλα τα κράμπερι έχουν ισχυρή αναλγητική και αντιπηκτική στο αίμα δράση γιατί περιέχουν και σαλικυλικό οξύ ίδιο με αυτό της γνωστής ασπιρίνης.

Κοτζιμπέρι.
Ένας διατροφικός θησαυρός που μπορούμε να τον καταναλώνουμε καθημερινά ωμό ( Σαλάτες, ακόμα και σαν σνακ ) ή και σε παρασκευάσματα ζύμης ( Κέικ, ψωμί κτλ ) με δεδομένο ότι τα δραστικά του συστατικά δεν διασπόνται σε υψηλές θερμοκρασίες.

Θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό με τις βιταμίνες που περιέχει ( Βιταμίνη C Σύμπλεγμα Β και Ε ) τα αμινοξέα και τα ιχνοστοιχεία.

Μηλόξυδο.
Χρησιμοποιήστε το μυλόξιδο στις σαλάτες σας ανεπιφύλακτα.

Βοηθά στην καταπολέμηση της χοληστερίνης, έχει έντονη αντιοξειδωτική δράση, βοηθά στην ρύθμιση του ζαχάρου και είναι πλούσιο σε κάλιο.

Εκτός αυτών το μυλόξυδο θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τα κιλά σας, ή ακόμα και να αποβάλετε τα περιττά.

Ιπποφαές.
Μόνο με 1 κουτάλι της σούπας ιπποφαές στις σαλάτες μας, ( Ωμές, ή βρασμένες ) ή και ένα αφέψημα θα καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες μας σε αντιοξειδωτικά, Βιταμίνη C & E καθώς και Ω3, Ω6 & Ω9.

Μέλι.
Το καλό αγνό ( Ανόθευτο ) μέλι είναι συνυφασμένο με την μακροζωία  για ένα απλό μοναδικό λόγο.

Βοηθά το καρδιαγγειακό να παραμείνει σε καλή κατάσταση.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από γλυκαντικό σε διάφορα ροφήματα μέχρι και σκέτο ή και στην μαγειρική.

Ασφαλώς και υπάρχουν και άλλα απλά τρόφιμα και συνοδευτικά βασικών τροφών που βοηθούν την καλή λειτουργία του οργανισμού, αλλά εγώ απλά αναφέρομαι στα πλέων βασικά.

Σε αυτά υπάρχουν και αφεψήματα που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν  αφενός κακές συνήθειες μας αλλά και αφετέρου να μας βοηθήσουν με φυσικό τρόπο να ξεπεράσουμε προβλήματα υγείας.

Φασκόμηλο.
Το φασκόμηλο πέρα από την χωνευτική του δράση και γενικά την βοήθεια του στο πεπτικό σύστημα, βοηθά στον πονόλαιμο, την αποφυγή κατάθλιψης και τις γυναίκες κατά την περίοδο της εμμηνόπαυσης.

Το φασκόμηλο μπορούν να το λαμβάνουν και διαβητικά άτομα με προσοχή όμως προς αποφυγή στις υπογλυκαιμίες που ενδεχομένως προκαλεί. 

Εχινάκιεια ή Εχινάτσα.
Το ρόφημα εχινάκειας ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο των ίδιο τον οργανισμό να αντεπεξέλθει σε ιογενείς λοιμώξεις.

Προσωπικά αν και δεν θα μπορούσα να το συστήσω ως το καλύτερο και μοναδικό, εντούτοις θα βοηθήσει σημαντικά.

Φλόμος.
Ένα ιδανικό ρόφημα για το αναπνευστικό σύστημα, ενάντια στην κοινή γρίπη και τον επίμονο βήχα.

Πέρα αυτών έχει και αντιφλεγμονώδη δράση που βοηθά και την ουρική αρθρίτιδα.

Τσάι του βουνού.
Με ισχυρή αντιφλεγμονώδη, αναλγητική δράση καθώς και αντιοξειδωτική εφάμιλλη και πιθανά καλύτερη από αυτή του πράσινου τσαγιού.

Πέρα αυτών προστατεύει το γαστρεντερικό και βοηθά την πέψη.

Τίλιο ή Φλαμούρι.
Ο προστάτης του καρδιαγγειακού και ουροποιητικού συστήματος.

Πέρα αυτού έχει αναλγητικές ιδιότητες και βοηθά στην καλή λειτουργία το γαστρεντερικό σύστημα.

Μέντα.
Η Μέντα ως αφέψημα θα μας τονώσει, θα μας βοηθήσει στην χώνεψε και γενικά σε στομαχικές διαταραχές.

Δρα ευεργετικά στην λειτουργία των νεφρών, της χολής και του συκωτιού.

Τέλος θα τονίσω ότι και η Μέντα δεν θέλει υπερβολές.

Γαϊδουράγκαθο.
Είναι πολλά τα ευεργετήματα του γαϊδουράγκαθου που ερευνώνται εκτός από την θεραπεία των ηπατικών διαταραχών.

Σήμερα θέλουν το γαϊδουράγκαθο να βελτιώνει την λειτουργία των νεφρών, την λειτουργία της χολής και να καθαρίζει την ουροδόχο κίστη.  

Βοηθά τέλος στην ρύθμιση του διαβήτη και δρα ενάντια στην κατάθλιψη.

Καλέντουλα.
Είναι αποδεδειγμένες οι ευεργετικές δράσεις της Καλέντουλας σε φλεγμονές, πόνους, πυρετό, εξανθήματα και δερματικά έλκη.

Πέρα αυτών κλινικά δοκιμάζεται σε έλκος στομάχου και την θεραπεία σε παθολογικές κράμπες.

Βαλσαμόχορτο ή σπαθόχορτο ή Αϊ Γιάννης.   
Παγκοσμίως έχει αναγνωριστεί η δράση του Βαλσαμόχορτου ενάντια στην κατάθλιψη, σε συναισθηματικές διαταραχές, καρδιακές αρρυθμίες και κατά των ορμονικών, ψυχολογικών  προβλημάτων της εμμηνόπαυσης.

Χρειάζεται όμως ιδιαίτερη προσοχή στην χρήση του με δεδομένο ότι έχει επίσης αποδεδειχθεί οτι λειτουργεί συσωρευτικά με φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα των αντίστοιχων παθήσεων.

Τέλος ένα αφέψημα Βαλσαμόχορτο σε μια ημέρα γεμάτη με στρες θα βοηθήσει να βρεθούν οι απαραίτητες ισορροπίες.

 

Κλείνοντας θα τονίσω ότι κατά την προσωπική μου άποψη αυτά τα φυσικά φάρμακα είναι απαραίτητα να υπάρχουν σε κάθε σπίτι και σε πρώτη ζήτηση.

Από την άλλη, σίγουρα δεν εννοώ ότι όλα τα χρησιμοποιούμε καθημερινά γιατί από ότι αντιληφθήκατε αρκετά από αυτά έχουν κοινά οφέλη.

Τέλος υπάρχουν ακόμα πολλά ειδικευμένα φάρμακα της φύσης που δεν αναφέρονται  χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αμφισβητείτε η δράση τους.

 

 

Γιώργος Ερισιάνος Κυριακού
Φαρμακοποιός.

 

 


Διαβάστε ακόμα: 

 

 

 
 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα